Main menu

Pages

 ניל ארמסטרונג

ניל ארמסטרונג


האדם הראשון שאי פעם נגע על פני הירח, ניל ארמסטרונג נולד בוואפקונטה אוהיו ב -5 באוגוסט 1930 כשהיה קטן מאוד ניל הוקסם ממטוסים שאביו לקח אותו לתערוכות אוויר רבות שם צפה בפליאה במטוסים שטסו תקורה מאוחר יותר הוא נסע לטיסה הראשונה שלו כשהיה בן שש אהב לראות מטוסים אבל רצה לטוס גם כשניל היה בן 14 הוא התחיל ללמוד שיעורי טיסה ובגיל 16 קיבל את רישיון הטיס באותו גיל שרוב הילדים מקבלים את רישיון הנהיגה שלהם ניל היה התעניין גם באופן שבו מטוסים טסו נקרא גם אווירונאוטיקה במרתף שלו. הוא אפילו בנה מנהרת רוח משלו וביצע ניסויים כדי להבין כיצד עובדות מעוף גדל בשכנתו של ניל היה טלסקופ שאיפשר לניל להסתכל ולצפות בחלל החיצון ניל נדהם ממה הוא ראה שם וסקרן ללמוד עוד ניל הצעיר היה גם צופה וזכה בפרס הצופים שלו בין פרסי הצופים האחרים בשנת 1947 בגיל 17, ניל למד הנדסת אווירונוטיקה מדע האופן שבו מטוסים טסים באוניברסיטת פרדו ואילו באוניברסיטה ניל הצטרף גם הוא לחיל הים והתאמן להיות טייס קרב, הוא נעשה מיומן בעבודה המסוכנת של המראה ונחיתה על נושאות מטוסים.


בשנת 1941 שירת במלחמת קוריאה פעם אחת בזמן שטס במשימה שהמטוס שלו נפגע מירי נ"מ חזר למצב בטיחות ונאלץ להיפלט מעל המים שעלול להיות מסוכן מאוד לאחר שהחזיר אותו לחיילי היבשה וג'יפ מצא אותו והחזיר אותו למצב מבטחים במהלך מלחמת קוריאה הוא הטיס 78 משימות ובילה באוויר 121 שעות שהרוויח כמה מדליות גם במהלך שירותו לאחר מלחמת קוריאה ניל חזר למכללה ללמוד הנדסה דבר מעניין אחד בתקופתו ב בקולג 'הוא עזר להפנות למחזות זמר עם חברתו, כולל שלגיה ושבעת הגמדים ניגנו גם בריטון בלהקת הצעדה בשנת 1955 לאחר שסיים את לימודיו בקולג' וזכה בתואר שני ניל הפך לטייס מבחן במהלך טיסת המבחן של סופר פורט b-29 בזמן הוא היה גבוה מאוד הוא החל לאבד את המנועים שלו הוא והטייס האחר ניסו דברים רבים ושונים כדי להחזיר את השליטה על המטוס הם איבדו מנוע אחר ולבסוף הפכו אותו למטה בחזרה לאט נאחז באוויר כשנותר רק מנוע אחד במהלך השנים הבאות ניל בדק יותר מ -200 מטוסים שונים הוא גם קיבל את ההזדמנות לבדוק את אחד הדוברים המוקדמים המונעים על ידי רקטות את הדבורה x-1 במהלך טיסה נועזת אחת הוא הטיס סילון יותר ממאתיים ושבע אלף רגל וזה מאוד מאוד מטוס זה היה מודל מוקדם לחלליות עתידיות בשלב זה ארצות הברית הייתה מעורבת במה שכונה המלחמה הקרה עם ברית המועצות. זה נקרא מלחמה קרה כי לא הייתה הרבה לחימה ממשית בין שתי המדינות, אך היו להן רעיונות שונים מאוד לגבי אופן ניהול המדינה, ואף אחת מהן לא רצתה שהאחרת תפיץ רעיונות משלהן מסיבה זו שתי המדינות ביצעו ריגול רב זו על זו ותמכו במדינות אחרות עם אותם רעיונות שתי המדינות פחדו שהשנייה תשיג את העליונה.

אז בשנת 1957 כאשר ברית המועצות שיגרה את הלוויין הראשון לחלל בשם ספוטניק אחד, ארצות הברית הפכה מודאגת מאוד אנשים בכל רחבי העולם צפו כשספוטניק מקיף את כדור הארץ מהבהב בשמי הלילה, השיגור של ספוטניק התחיל את מה שנקרא מירוץ חלל בין ארצות הברית וברית המועצות רצו להיות הראשונות לחלל ואז לירח כל מדינה גם חששה שהשנייה תוכל להשתמש בכלי נשק מהחלל זמן קצר לאחר שהנשיא דווייט אייזנהאואר יצר את המינהל הלאומי לאווירונאוטיקה וחלל או נאס"א בכדי לעזור. מירוץ החלל, אך בשנת 1961 ברית המועצות זכתה בתחרות מירוץ החלל הבאה על ידי שיגור האדם הראשון לחלל יורי גגארין ארצות הברית עמדה מאחור ודאגה עוד יותר בשנת 1961 אמר הנשיא ג'ון פ. קנדי ​​בנאום לארצות הברית כי חשוב מאוד שהם ינחיתו אדם על הירח ויחזירו אותו בשלום לאדמה שום דבר לא יהיה חשוב וקשה ויקר יותר הוא אמר מ משימות אפולו נולדו מטרת משימת אפולו הייתה להנחית אסטרונאוטים על הירח זמן לא רב לאחר מכן בשנת 1962.

ניל פנה לנאס"א ועבר מבחנים רבים כדי להפוך לאסטרונאוט שהמטלה הראשונה שלו הייתה משימת התאומים בשנת 1966. מטרת המשימה ג'מיני 5 הייתה לפוצץ את האטמוספירה של כדור הארץ ולהקיף את כדור הארץ לפני שעגנה עם רכב אחר במהלך המשימה ג'מיני 8. יצא משליטה אבל ניל הצליח לשמור על קור רוח ולתקן את הבעיה להחזיר את החללית בבטחה לאדמה באוקיאנוס השקט הזה כולם התרשמו מכך שניל הצליח להישאר בשליטה גם במצבים מלחיצים ומפחידים מאוד שהמנהיגים בנאס"א ידע שאדם כזה יהיה מושלם למשימה שתגיע לצד ההרפתקה הגדולה הבאה של ניל תהיה משימת אפולו אם הם יוכלו להשלים מטרה זו הם יהיו בראש המירוץ לחלל עם ברית המועצות רבים מאמינים שזה לעולם לא יכול אבל הרבה מהנדסים חכמים ומדענים וטייסים אמיצים היו מחויבים להגשים את מטרתם ניל ושאר האסטרונאוטים שהוכשרו חודשים רבים לפני השיגור y הגיע.


רצף ההצתה ב- 16 ביולי 1969 מרכז החלל קנדי ​​בפלורידה רקטת שבתאי 5 שיגרה את חללית אפולו 11 את האסטרונאוטים שלה מחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ האסטרונאוטים היו ניל ארמסטרונג באז אלדרין ומייקל קולינס בתוך החללית. זה היה מאוד קצב הלב של ניל הגיע לשיא של 110 פעימות לדקה לקח לאסטרונאוטים כשלושה ימים להגיע לירח ברגע שהגיעו לירח נשר קוד הקוד של הירח עם האסטרונאוטים ניל ובאז בתוכו מנותק ממודול הפיקוד וירד לירח האסטרונאוט השלישי מייקל קולינס יישאר רכב הפיקוד ומסלול הירח ממתינים עד שיסיימו את הביקור באתר נחיתה שנבחר על ידי בקרת המשימה, אך כשניל ובאז יורדים למטה הם ראו שהמקום מלא בסלעים ויהיה מסוכן לנחות שם אז ניל השתמשו בבקרות כדי למצוא דלק ספוט בטוח יותר מתנקז במהירות שצריך למצוא מקום או נגמר לו הדלק ולהתרסק ניל שמר על קור רוח מצא נקודה בטוחה שנותרה רק 45 שניות של דלק בשקט הכנף של רקטת הקלטת שאנו מעתיקים על הקרקע. יש לך חבורת חבר'ה שעומדים להכחיל, אנו נושמים שוב, תודה רבה למודול הירח שנחת באזור הירח קרא לים השלווה לאחר שווידא שהכל עם מודול הירח היה לפי הסדר של ניל ובאז.

בחליפות ה- EBA ניל ארמסטרונג יצא ראשון כאשר מגפו נגע על פני הירח הוא דיבר את המלים המפורסמות שהן צעד אחד קטן עבור אדם קפיצה ענקית אחת לאנושות עלי אדמות סביב 530 מיליון אנשים צפו בירח הנחיתה שהצטרף באז אלדרין. ניל על הירח הבא הם התחילו להסתובב ולחקור את הירח שעשו מחקר בוחן איך זה ללכת על הירח ושתל דגל אמריקאי על פניו הם שוחחו גם עם נשיא ארצות הברית ריצ'רד ניקסון צילם תמונות ו אספו 47 קילו אבק ירח וסלעים למחקר על כדור הארץ הם גם השאירו חפצים אנושיים על הירח, כגון תמונות של הקלטות שמע של אנשים בשפות ומתכות שונות עם שמות ופנים של אסטרונאוטים וקוסמונאוטים של ברית המועצות שנפטרו במהלך מרוץ החלל בילה בסך הכל שעתיים וחצי מחוץ למודול הירח לפני שחזר פנימה כשהגיע הזמן לחזור למעלה ניל ובאז הטיסו את המודול מעל פני השטח של ירח ונפגש בחזרה עם מייקל שהקיף את הירח במודול הפיקוד והמתין להם כאן הם השאירו את מודול הירח מאחור כדי שיהיה להם פחות משקל כאשר הם הטיסו את חללית אפולו חזרה ארצה לאחר שנכנסו לאטמוספירה של כדור הארץ חללית אפולו 11 התיזה למטה לתוך האוקיאנוס השקט והם נאספו על ידי צוות שחיכה לחזרתם אך המשימה עוד לא הסתיימה במשך 21 יום, שלושת האסטרונאוטים נאלצו להמתין בחלל סגור כדי לוודא שגופם בטוח לאחר בהיותם על הירח איש לא ידע אם יש אורגניזמים חיים על הירח ולכן זה היה בטוח שהם לא קלטו מחלות זרות לאחר משימת אפולו המוצלחת ניל החליטה לא לטוס בחלל שוב.

אבל במשך זמן מה הוא סייר ושוחח עם עיתונאים ודיבר בפומבי על המשימה ההרואית שלימד גם באוניברסיטת סינסינטי זמן מה ואחר כך שימש בדירקטוריון של כמה חברות אמריקאיות, הוא בעיקר שמר על עצמו אבל כן כמה ראיונות ודברים כמו לכתוב מכתבים לצעירים שנמצאים בפרס הצופים שלהם כמו שהוא עשה לאורך כל חייו ניל היה ידוע בענווה השקטה שלו, היכולת לא למשוך תשומת לב לעצמו או להתרברב, הוא גם היה מונע מאוד להצטיין בנושאים עניין אותו כמו טיסה וחלל, תרגול ונחישות חדשה של עבודה קשה נדרש להיות טוב במשהו שלמד כיצד לשמור על קור רוח כאשר הוא נמצא במצבי לחץ שהוכיחו את עצמם כמועילים מאוד כטייס ניסוי צבאי וכאסטרונאוט זה קל לפעמים בכדי שתהיה חסרת סבלנות או תאבד את העשתונות כולנו נוכל לתרגל להיות קצת יותר סבלניים כלפי אחרים כדי לנשום כמה נשימות עמוקות להירגע ולנסות לא להתרגז זה גם אתה חשובים כשמשהו מלחיץ קורה כמו עכשיו אנחנו יכולים ללמוד להרגיע את עצמנו לנשום עמוק ולהתמקד בבעיה בהישג יד במקום לאבד שליטה האם אתה יכול לחשוב על דרכים אחרות לשמור על קור רוח כאשר המצב הולך וקשה בפעם הבאה שאתה מרגיש לחוץ זכור כורע על החשיבות לשמור על קור רוח.

reactions

תגובות